11/13/2010

kendi kendine mim / lady tatilde!

dokuz günlük tatile akşam sıkı başlamış biri olarak sabah güzel bir baş ağrısı karşıladı beni.. niye acaba ladycim ?? akşamdan sabaha telefonumun şarjının bitip istemeden o'nu kapıda bırakma olayını da sayarsak bu dokuz güne pek bir harketli başladım denebilir :s


uzun zamandır ara verdiğimiz gece gezmelerimize bir yenisini ekledik mjuanam ile.. onun için oldukça heyecanlıydı.. gece onun hissettikleri ikimiz de yetti de arttı valla..

eskisi gibi keyifli değil gezmeler.. sabah 6buçukta kalkıyor olmama rağmen gece/sabaha karşı uyurduk bir ara.. şimdi uykudan, tembellikten güzeli yok.. böyle diyorum ama fena bir performans değildi akşamki; taksim, nişantaşı.. umut var galiba hala :p

bloğa yeni gelen bir misafirim var; "ayz vayd şat" :) son yazısında keyifli bi mim yazmış, normalde mim yazmak zordur, bazen hatır için yazarız eminim herkesin olmuştur en az bir defa böyle bir mimi :s

mimin konsepti şu;
"Kitaplığınızın karşına geçin. Gözlerinizi kapatın. Derin bir nefes alın. Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin. Şimdi gözlerinizi açın. Bir kitap seçmiş durumdasınız. O kitabı satın aldığınız yada hediye gelmişte olabilir anı hatırlamaya çalışın. İlk kez okuduğunuzda neler düşünmüştünüz, hatırlayın. Şimdi sayfaları şöyle hızlıca bir dolanın ki, kitabın kokusu burnunuza gelsin. Evet, ne güzel bir koku bu! 55. sayfayı bulun. Sayfayı tekrar okuyun. Sayfadan bir paragraf seçin ve mim konusu olarak bunu blogunuza yazın. Daha sonra siz de arkadaşlarınızdan üç tanesine (beş olsa olmaz mı?) cevaplaması için gönderin."


kitaplarım pek dağınık yerlerde.. gün geçmiyor ki yeni bir yer oluşsun.. çıtır kedim gelmişti bana, "aa ne kadar az kitabın var" dedi bana :) gülümsetti.. onun kadar okumuyorum ben.. muhtemelen onun (e yazıklarına da bakılırsa) daha çok kitabı vardır :) ama bir kısmı burda bir kısmı edirnede var birşeylerim.. o kadar da az diil yani :)))  ne o ladyim bozulmuş gibisin hahaha? şimdi mime geri dönelim. ben bir raf seçtim tabi böyle ayrı ayrı yerlerde durunca herşey.. hala bişeyler açıklamaya çalışıyorsun :) bakalım dedim..
elime "elsa'ya şiirler"/aragon geçti.. ya ben bu kitabı ne aldım ne hediye geldi :s..çok özen gösteririm iade etmeye ama kalmış bende, aslında almam bile kimseden kitap illa benim olacak. üniversiteden çok çok ta samimi olmadığımız bir arkadaşım vermişti. zaman aşımından benim olmuş :s
 
kokladım.. kim sevmez ki kitap kokusunu..
 
 
sayfa 55!
 
"kumara yatıranlardan değilim ben evreni,
ben insanoğlunun o gamlı ulu sürüsündenim bütün bütüne
hiç görülmemiştir fırtınadan kaçtığım
kollarımla bastırdım yangını her seferinde
hendeği de bilelim savaş arabalarını da
güpegündüz sakınmadan söyledim en ters düşüncelerimi
ve geri çekilmedim suratıma tükürmeye geldiklerinde
alnı damgalı yaşadım
bölüştüm kara ekmeği ve herkesin gözyaşlarını
çıktıysam sadece kendi kuleme çıktım..."

ne kadar çok olmuş elimi değdirmeyeli bu kitaba.. 2001 de geçmişti bu kitap elime.. günler ne kadar çabuk geçiyor.. üniversitenin bahçesi gözümün önüne geldi..

55 neyse de.. asıl favori..
"sana büyük bir sır söyleyeceğim

zaman sensin
zaman kadındır ister ki hep okşansın
diz çökülsün hep
dökülmesi gereken bir giysi gibi ayaklarına.
bir taranmış
bir upuzun saç gibi zaman
soluğun buğulandırıp sildiğin ayna gibi.
zaman sensin, uyuyan sen
şafakta ben uykusuz seni beklerken
sensin gırtlağıma dalan, bir bıçak gibi...
          ...........
sana büyük bir sır söyleyeceğim

korkuyorum senden
korkuyorum yanın sıra gidenden pencerelere doğru akşam üzeri
el kol oynatışından söylenmeyen sözlerden
korkuyorum hızlı ve yavaş zamandan
korkuyorum senden.
sana büyük bir sır söyleyeceğim
kapat kapıları
ölmek daha kolaydır sevmekten
bundandır işte benim yaşamaya katlanmam
sevgilim. "
seçtim beş kişi, artık içinizden gelirse kızlarcım!
çıtır kedi, çellocum, depresan, kutupayusu'm vee sevgili aslı!

öpüldünüz kocamanından!

6 yorum:

  1. kitapla ilgili her mime seve seve :)

    YanıtlaSil
  2. Görev tamamlandı, ma lady!

    YanıtlaSil
  3. mim in iyisi kendi kendine olanmis leydim :)
    ne guzel yazmissin.. eh bizde gorevimizi en kisa zamanda yerine getirecegizdir, iyi bayramlar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. ne zaman nasıl istersen depresancım :)

    sevgili aslıcım -kitap söz konusu olunca hemencecik yazdı :*

    iyi bayramlar benden de, öpücükler!

    YanıtlaSil
  5. olala...en yakın zamanda yapılacaktır bilgine... :) teşekkürler lady im

    YanıtlaSil
  6. söyleyecek kelime bulamıyorum "az kitap" meselesine güldüm yine :)))

    sevdim ben bu mim'i. dediğin gibi tam benlikmiş lady'im :)

    YanıtlaSil

daha önce nolmuş ki?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...