2/21/2010

kahveci güzeli

bugün kahve festivali vardı. gitmek için can atıyorduk -e organizatör pek sevilen olunca!

biz kahvelerin keyfini çıkardık, siz gidememişsinizdir belki diye size de büüüsürü fotoğraf getirdim!


mekan; binbirdirek sarnıcı.
kahveden sebep belki de (yoksa biz miydik sebep bilmiyorum), içeride sımsıcak bir hava vardı..


hadi gezmeye başlayalım! öncelikle girdiğinizde tam karşınıza oldukça etkileyici tablolar çıkıyor. bunların özelliği hepsinin kahveden/telveden yapılmış olmaları (anne bunlar yenir mi?)!






sizi alıp sıcak yerlere götürüyor sıradaki stand! arkasından salsa yapan güzel vücutlu kadınlar çıkacak diye bekliyor insan! (ben bekledim açıkçası!)




biz hare'den güzel karışımla başladık kahve keyfine. ardından "ilyas gönen" standına. burda bir çeşit türk kahvesi yapılıyor. biz çikolatalı olanını denedik, vanilyalı, damla sakizlı gibi çeşitleri vardı.


bu kahvenin özelliği, kahvenin fincanlarda kısık ateşte pişirilmesi, içinde su olan fincan altlığına oturtularak, çok kısa bir süre soğutulması ve servis edilmesi.



Atatürk baskılı fincan altlığında şokluyorlar kahveleri (bu kahvecinin tabiri, şoklamak). festival başladığında kahveleri bunlarla servis ediyorlarmış, içildikten sonra da geri getirilmesini istiyorlarmış (normal olarak) .. malesef sadece fincanlar geri gelmiş. ziyaretciler pek beğenmiş olsalar gerek! yani servisimizi bu altlıklarla alamadık biz!


ve işte kahvecimiz. fincanda pişirmek te pek kolay olmuyor, kollamak gerek parmakları!


biz fincanlarımızı geri getirdik.. kahvede mutlu son!


gezinmeye devam ..



bu aşağıdakiler çok pratik. plastik bardakların içlerinde kahve var. ve kolay çıkarılabilir korumalarla yapıştırılmı.. tek ihtiyacınız olan sıcak su, sonrasında kahveniz hazır!


son kahveler artık..

 

..mankenime teşekürler!

afiyet şeker olsun!

4 yorum:

  1. Bir çırpıda okudum yazını, yüzümde tebesssümle...
    Kahve tiryakisi olarak tv de bu festivali gördügümde içim gitti, neden ben istanbulda diilim dedim.
    Yazınla gezmiş kadar oldum diyip avuttum kendimi:)

    İlk defa duydum bu festivali.
    Belirli aralıklarla yapılıyor mu :)
    yoksa ilk ve de son mu :(

    YanıtlaSil
  2. insallah önümüzdeki sene senden okuruz kahve keyfini!:)

    bu yıl ilkiydi, sponsorlarda sorun olmazsa tekrar edilir diye düşünüyorum, hatta daha büyüyerek belki!

    YanıtlaSil
  3. canim cekti, kokulari burnuma geldi
    iyi ki yasayip paylasmissin
    sukran

    YanıtlaSil
  4. şükranlar bizden efenim :)

    YanıtlaSil

daha önce nolmuş ki?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...